تعاریف مختلف از موسیقی

تعاریف مختلف از موسیقی

پیشینیان و موسیقی دانان بزرگ گذشته تعاریف مختلفی از موسیقی ارائه داده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  •  ارسطو (از فیلسوفان یونان باستان): موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی معرفی کرد و فیلسوفان اسلامی هم نظر وی را پذیرفته‌اند مانند ابن سینا که در کتاب خود در بخش ریاضی از موسیقی نام برده است.
    ارسطو در جای دیگری می‌گوید: موسیقی حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ عاجز است بنابراین آن را در قالب اصوات ظاهر می‌سازد.
  • افلاطون (دوّمین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ): او می‌گوید موسیقی یک ناموس اخلاقی است که روح به جهانیان، و بال به تفکر و جهش به تصور، و ربایش به غم و شادی و حیات به همه چیز می‌بخشد. موسیقی روح انسان را مناسب و هماهنگ می‌کند و استعداد پذیرش عدالت را در وی برمی‌انگیزد.
  • ابونصر فارابی: از نظر ابونصر فارابی (از بزرگترین فلاسفه و دانشمندان ایرانی عصر اسلام) موسیقی علم شناسایی الحان و شامل دو علم است؛ علم موسیقی عملی و علم موسیقی نظری.
  • ابوعلی سینا: از نظر ابوعلی سینا (پزشک، ریاضی‌دان، منجم، فیزیک‌دان، شیمی‌دان، زمین‌شناس، شاعر، منطق دان و فیلسوف ایرانی) موسیقی علمی است ریاضی که در آن از چگونگی نغمه‌ها از نظر ملایمت و سازگاری، و چگونگی زمان‌های بین نغمه‌ها بحث می‌شود.
  • بتهوون: بتهوون (موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته‌ی آلمانی) موزیک یا موسیقی را مظهری می‌داند عالی‌تر از هر علم و فلسفه‌ای. از نظر او موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالی‌ترین تجلی قریحه? انسانی است. بتهوون می‌گوید: “آنجا که سخن از گفتن بازمی‌ماند موسیقی آغاز می‌شود”.
  •  لئوپددوفن: ریشه موسیقی به عهد کهن ارتباط دارد. در واقع همان روزی که انسان توانست برای نخستین بار خوشی‌ها و رنج‌های خود را با صدا نمایش دهد، مبدأ موسیقی به‌شمار می‌آید.

 

 

  • ابن خردادبه (جغرافی‌دان، تاریخ‌نویس و موسیقی‌شناس ایرانی): موسیقی آن است که تو را شاد کند و برقصاند و بگریاند و اندوهگین کند و جز آن هر چه باشد رنج و بلاست.
    موسیقی ذهن را لطیف و خوی را ملایم و جان را شاد و قلب را دلیر و بخیل را بخشنده می‌کند، آفرین بر خردمندی که موسیقی را پدیدآورد.
  • هگل (فیلسوف بزرگ آلمانی): آنچه موسیقی متعلق به خود می‌داند همان اعماق زندگانی درون شخص است موسیقی هنر خاص روح است و به‌طور مستقیم به روح خطاب می‌کند.
  • واگنر: آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقیدان و مقاله‌نویس آلمانی در تعریف موزیک می‌گوید: من موسیقی را تنها وسیله لذت گوش به‌شمار نمی‌آورم بلکه آن را محرک قلب و مهیج احساسات می‌دانم. موسیقی عالی‌ترین هنرهاست. موسیقی متعلق به دل است و جایی که دل نیست موسیقی هم وجود ندارد.
  • نیچه: فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی معتقد است که تمام پدیده‌ها در مقایسه با موسیقی تنها نمادند. زندگی بدون موسیقی اشتباهی بزرگ بوده‌است.

واژه پادکست از کجا پدید آمد؟

واژ? پادکست از کجا پدید آمد؟ اید? پادکست چطور شکل گرفت؟

واژ? پادکستینگ “Podcasting” اولین بار در فوری? سال 2004 استفاده شد، اما پادکست به عنوان یک رسانه از سال 2000 وجود داشته است. واژ? پادکست از ترکیب 2 واژ? iPod و Broadcast پدیده آمده است. همانطور که گفته شد، اولین بار واژ? پادکستینگ توسط بن همرسلی، ستون نویس گاردین و روزنامه‌نگار بی‌بی‌سی، هنگام نوشتن مقاله‌ای برای روزنامه گاردین استفاده و ابداع شد. این اصطلاح اولین بار در جامع? وبلاگ نویسی صوتی در سپتامبر 2004 استفاده شد، وقتی که دنی گرگوایر آن را در پیامی به لیست ایمیل iPodder-dev ارسال و معرفی کرد.

در اکتبر سال 2000، مفهوم اتصال فایل صوتی یا ویدیویی به خوراک RSS در پیش نویسی توسط تریستان لوئیس پیشنهاد شد. این ایده توسط دیو وینر، توسعه دهند? نرم‌افزار و نویسند? فرمت RSS توسعه داده شد. پس از آن، پادکست که زمانی روشی مبهم برای انتشار اطلاعات صوتی بود، به یک رسان? شناخته شده برای توزیع محتوای صوتی، برای استفاد? شرکتی یا شخصی تبدیل شد و به نوعی پاسخ سوال پادکست چیست، پیش از ایجاد این سوال، به وجود آمد.

برخلاف ریشه شناسی واژه، محتوای پادکست توسط هر کامپیوتر یا دستگاه مشابهی که قابلیت پخش مدیا داشته باشد، در دسترس است. واژ? پادکست مربوط به قبل از افزوده شدن قابلیت پادکست توسط اپل به دستگاه iPod و نرم‌افزار iTunes است. برخی از منابع، برای جلوگیری از ارجاع این موضوع به آیپاد، از نام جایگزینی تحت عنوان “portable on demand” (قابل حمل برحسب تقاضا)، یا “play on demand” (پخش در صورت تقاضا) برای POD استفاده می‌کنند تا از ارجاع این واژه به iPod جلوگیری کنند. موضوعی که توسط افراد بسیاری مانند جان گروبر، وبلاگ نویس حوز? تکنولوژی مورد انتقاد قرار گرفته است.

او صراحتا در وبسایت خود، به این موضوع انتقاد می‌کند و اعلام کرده است که: “واژ? پادکست قطعا از ترکیب واژ? iPod و Broadcast ساخته شده است و ارجاع دادن این واژه به چیزی مانند “play on demand” مزخرف است.”

 

پادکست‌ها صوتی هستند یا ویدیویی؟

یکی از ابهام‌های حول پادکست چیست، در مورد نوع مدیا است، اینکه پادکست صوتی است یا ویدیویی؟

بیشتر پادکست‌ها امروزه فقط صوتی هستند، علیرغم اینکه پادکست‌‌های ویدیویی نیز وجود خارجی دارند. پادکستینگ در واقع در جواب به نیازی برای یک محتوای پس زمینه، دچار رشد قابل توجهی شد. به این معنی که، هر چیزی که قابلیت سرگرم کردن ما، آموزش به ما یا الهام بخشیدن به ما را در حین انجام فعالیت‌های روتین زندگی داشته باشد، شامل این موضوع می‌شود.

به عنوان مثال، یکی از روش‌های شایع گوش دادن به فایل صوتی، در حین رانندگی در داخل ماشین است. قطعا امکان تماشای یک برنام? ویدیویی در حین رانندگی وجود ندارد، به همین خاطر، محتوای صوتی، بهترین گزینه است. بر همین اساس، پادکست‌ها برای گوش دادن در حین تمرین در باشگاه، در حین آشپزی در خانه یا وقتی که در مسیر به سمت محل کار هستید، بسیار گزین? مناسبی هستند. اساسا هر زمان قابل اتلافی، می‌تواند گزین? مناسبی برای گوش دادن به یک محتوای صوتی باشد.

البته، برای این موضوع، نیاز به یک هدفونی دارید که به گوشی موبایل خود متصل کنید، در غیر این صورت باید از سیستم صوتی خودرو یا هر اسپیکر قابل اتصال به گوشی موبایل استفاده کنید.

 منبع :

https://forums.hostsearch.com/member.php?238551-ahomusic

 
 
 

سلول‌ها در مهندسی بافت

سلول‌ها در مهندسی بافت

 

سلول ها در مهندسی بافت مهندسی بافت به سه جزء اصلی برای بازسازی بافت نیاز دارد: داربست ها، سلول ها و فاکتورهای رشد. برای بازسازی بافت در یک محیط سه بعدی (داربست) از سلول هایی که قابلیت رشد و تمایز دارند برای ایجاد بافت مورد نظر استفاده می شود.

استفاده از سلول ها در مهندسی بافت

از سوی دیگر در ساختار بدن انسان سلول هایی وجود دارند که وظیفه بازسازی بدن را انجام می دهند که با توجه به نیازهای فراوان مهندسی ویژه به سلول های خاص و مناسب، برای ساخت بانک ها ضروری به نظر می رسد. .بنابراین سلول های بنیادی در مرکز انتظارات قرار دارند و می توانند به عنوان روشی امیدوارکننده برای آینده پزشکی بازساختی در نظر گرفته شوند.از طرفی در مرحله بعد فاکتورهای رشد سلولی مولکول های زیست فعالی را ایجاد می کنند که در اطراف سلول ها قرار می گیرند.پس از رشد مناسب سلولی در فضای متخلخل داربست، این مجموعه کامل در محیط آزمایشگاهی به بدن موجود زنده منتقل می شود.

آموزش سلول ها در مهندسی بافت

هدف از آموزش مهندسی بافت ارائه عوامل موثری است که شامل سه عامل اصلی مهندسی بافت، برهمکنش بین پروتئین ها و سطح زیست مواد و کاربردهای مهندسی بافت در اندام های خاصی مانند بافت استخوان، غضروف و پوست می باشد.

آموزش سلولی در مهندسی بافت نوعی دانش است که از علوم مهندسی و زیست شناسی برای ایجاد یک جایگزین بیولوژیکی برای بازسازی بافت های زنده یا بهبود عملکرد آنها استفاده می کند.

با این علم می توان راه حل های دائمی برای میلیون ها نفر از افراد مبتلا به نقص عضو یا بافت پیدا کرد.

بنابراین درمان آسیب بافتی با استفاده از بافت یا بافت های غیرخودی فرد که جزو روش های معمول محسوب می شود، شامل مشکلاتی است که می تواند دسترسی را محدود کند، آلودگی بافت قبل از پیوند، بسیاری از عفونت ها و تحریک سیستم ایمنی بدن، توجه به این نکته .

منبع :  شرکت فناوری بن یاخته

 

https://visual.ly/users/tamikahayes2/portfolio

http://www.wikidot.com/user:info/tamikahayes2

https://speakerdeck.com/tamikahayes2

https://infogram.com/untitled-chart-1hzj4o3q373no4p?live

https://slides.com/tamikahayes2

https://500px.com/p/tamikahayes2?view=photos

https://logopond.com/TamikaHayes2/profile/566546/?filter=&page=

https://qiita.com/TamikaHayes2

https://8tracks.com/tamikahayes2

https://www.authorstream.com/TamikaHayes2/

https://audiomack.com/tamikahayes2

https://us.community.sony.com/s/profile/0054O00000ACwIX?language=en_US

https://list.ly/tamikahayes2/lists

 

 

مهندسی بافت چیست؟ تعریف، تاریخچه و کاربرد

مهندسی بافت چیست؟ تعریف، تاریخچه و کاربرد

 

مهندسی بافت | Tissue Engineering مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای تولید یا بازسازی بافت است که هدف آن در درجه اول، ترمیم یا بهبود عملکرد بافت‌های بدن انسان است. از دیگر اهداف رشته مهندسی بافت می‌توان به غربالگری داروها و تولید گوشت مصنوعی نیز اشاره کرد. محصولات مهندسی بافت با ایمپلنت‌های پزشکی، که دستگاه‌های فنی ساخته شده از مواد مصنوعی و بدون بخش‌های بافت زنده هستند، متفاوت می‌باشند.

مهندسی بافت، اصول مواد و پیوند سلولی را برای توسعه بافت‌های جایگزین و یا ترویج بازسازی درون‌زا ترکیب می‌کند. این رویکرد در ابتدا برای رسیدگی به شکاف حیاتی بین تعداد فزاینده بیماران در لیست انتظار برای پیوند عضو به دلیل نارسایی در مرحله پایانی و تعداد محدود اعضای اهدایی موجود، طراحی شد.

تاریخچه مهندسی بافت

 

اولین کار­های تحقیقاتی در زمینه‌ی مهندسی بافت توسط دکتر لانگر انجام شد که به عنوان بنیان‌گذار و پدر رشته مهندســی بافــت شناخته می‌شود.

کار اولیه در این رشته، هنگامی که این رشته برای عموم مردم و سایر محققان این رشته ناشناخته بود، در آزمایشگاه دکتر لانگر در مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) انجام‌گرفت.

 

در سال 1976، دکتر لانگر، شواهدی را برای رهاسازی کنترل­‌شده­‌ی مولکول‌‎‎­های بزرگ از شبکهها­‎‎‎ی ماتریسی پلیمری سه بعدی ارائه داد و زمینه را برای تحقیقات بیشتر در رهاسازی کنترل‌شده‌ی دارو فراهم کرد. در این پژوهش، چندین ماده بر اساس پاسخ التهابی و بر اساس نتایج ارزیابی شدند و دو ماده، هیدرون-گوگرد و کوپلیمر اتیلن-­وینیل­استات، به­ عنوان حاملان آزاد­سازی کنترل­‌شده مورد آزمایش قرار گرفتند.

پیشرفت و ظهور رشته

 

نکته­‌ی اصلی در تولد این رشته‌­ی نوظهور در اواسط دهه 1980 این بود که دکتر جوزف واکانتی از بیمارستان کودکان به دکتر لانجر از دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا مراجعه کرد تا ایده‌ای را برای رشد و آینده‌­ی این علم ارائه کند. این ایده، ساخت داربست­‌های مناسبی جهت تحویل سلول بود که برخلاف سلول­‌های کاشته شده بر روی داربست­‌های طبیعی، دارای ویژگی‌­های فیزیکی و شیمیایی­ غیرقابل دستکاری بودند.

 

دکتر واکانتی مطالعات گسترده‌­ای را برای تولید معادل بافت عملکردی با استفاده از شبکه انشعاب پلیمرهای زیست سازگار / زیست تخریب پذیر مصنوعی پیکربندی شده به عنوان داربست‌های بذر شده با سلول‌های زنده طراحی و اجرا کرد.

 

رشته مهندسی بافت طی یک دهه‌ی گذشته به­‌طور چشمگیری گسترش یافته است و چندین آزمایشگاه بزرگ تحقیقاتی و مراکز مهندسی بافت در سراسر جهان وجود دارد و همچنین این رشته همواره همراه با مسائل چالش برانگیز، لذت بخش و به یاد ماندنی بوده است.

اجزاء کلیدی مهندسی بافت

 

اجزاء کلیدی فرآیند مهندسـی بافت عبارتند از:

 

سلول‌ها، سیگنال‌ها و داربست های مهندسی بافت

 

یک | بافت یا نمونه سلولی که هسته و نقطه شروع فرآیند را تشکیل می‌دهد.

ثانیاً | داربستی که سلول‌ها را حمل کرده و حمایت می‌کند و رشد بافت را به شکل هندسی و موقعیت مطلوب، هدایت می‌کند.

و جزء سوم، محیطی از مواد سیگنال و تغذیه و غیره است که کشت سلولی در حال رشد یا بذر بافت را به سمت خواص بیولوژیکی مورد نظر، از جمله اندازه و شکل هندسی و ویژگی‌های عملکردی زیستی هدایت می‌کند.

داربست های مهندســی بافــــت باید دارای ویژگی های خاصی از قبیل غیر سمی بودن، زیست سازگاری، زیست تخریب پذیری، متخلخل بودن، آب دوستی و چسبندگی سلولی باشند. شرکت فناوری بن یاخته  https://bonbiotech.ir/

منبع :  https://mub.me/nFUb

https://llk.dk/5zjlly

 

https://www.twitch.tv/tamikahayes2

https://www.openstreetmap.org/user/TamikaHayes2

https://www.tripadvisor.com/Profile/484tamikah

https://www.4shared.com/u/x97BK_WI/TamikaHayes2.html

https://www.zillow.com/profile/TamikaHayes2

https://www.indiegogo.com/individuals/30074769

https://www.mixcloud.com/TamikaHayes2/

https://hubpages.com/@tamikahayes

https://unsplash.com/@tamikahayes2

https://www.evernote.com/shard/s354/sh/38cf241e-285d-631a-d41a-14ff0ebb8c80/edb586a54d159beab765d8f5c8804a2d

https://www.liveinternet.ru/stat/bonbiotech.ir/

https://coub.com/tamikahayes2